Tipy na zvýšenie výnosov z hotelov pri nízkej obsadenosti

11.06.2023

Každý majiteľ hotela sníva o celoročne plnej obsadenosti hotela. Sezónna zmena obsadenosti hotelov má vplyv aj na príjmy hotela. Príjmy z hotelových izieb môžu zaznamenať maximá počas hlavnej sezóny, ako aj extrémne minimá mimo sezóny. V snahe podporiť plnú obsadenosť hotelov, alebo dokonca len zvýšiť obsadenosť hotelov, hotelieri často skončia znížením cien izieb. Toto však nie je udržateľné riešenie, pretože nemôže zaručiť ani plnú obsadenosť hotelov, ani zvýšené príjmy. 

Sezónnosť je bežnou výzvou v hotelovom priemysle, ktorej čelí každé ubytovacie zariadenie.

5 tipov na zvýšenie výnosov z hotelových izieb počas obdobia nízkej obsadenosti:

Obdobie nízkej obsadenosti môžete zmeniť vo svoj prospech analýzou detailov, ktoré vám poskytnú veľa odpovedí na použitie rôznych techník predaja hotelových izieb.

1) Vyhodnoťte sezónne obdobia

Je potrebné vyhodnotiť a poznať svoje špičkové obdobia Pochopenie týchto údajov vám pomôže pokračovať ďalej a nájsť spôsoby, ako zvýšiť obsadenosť hotelov v daných fázach sezónnosti.

2) Pracujte s údajmi o hosťoch

Sledujte históriu hostí, aká je vaša cieľová skupina? Aké je nákupné správanie vášho zákazníka? Pomocou histórie údajov o hosťoch môžete identifikovať trendy, ako aj definovať marketingové stratégie na zvýšenie príjmov.

3) Vytvorte exkluzívne balíčky a ponuky

Teraz, keď máte informácie o hlavnej sezóne a mimo sezóne, použite údaje na vytvorenie exkluzívnych balíčkov, ktorými podporíte aj slabšie obsadené mesiace v roku. Prilákajte svojich hostí opätovne a keď nie je možné využívať prírodný potenciál vytvorte aktivity využitia času priamo u vás. Môžete pridať kúpeľný kupón pre "párový balíček, pravidelní návštevníci hotela môžu byť povýšení na apartmán, ... Namiesto veľkých zliav, ktoré nemusia zvýšiť vaše príjmy z hotela, ponúknite doplnky, ktoré lákajú hosťa na vykonanie konečnej rezervácie.

4) Predávajte to správne

Predávajte svoj produkt na správnych platformách. Vaša značka hotela, webové stránky, platformy sociálnych médií a ďalšie musia byť synchronizované s vašimi marketingovými cieľmi. Použite emócie na spojenie s publikom na sociálnych sieťach. Umenie rozprávania príbehov prostredníctvom obrázkov a videí udrží online používateľov v kontakte.

5) Pohľad na konkurenciu

K poklesu dopytu po izbách môže dôjsť aj vtedy, keď nemôžete primerane naceniť cenu izby. Ako teda rozhodujete o cenách pobytov? Mali by sa ceny meniť podľa konkrétnej sezóny? Je potrebné pozorne sledovať svoju konkurenciu. Cenová diferenciácia sa niekedy stáva nevyhnutnou. Pre lepšie pochopenie diferenciácie cien si pozrite ponuku podobných zariadení ako je to vaše. Pochopte, ako stanovuje ceny konkurencia, kedy sa ich izba predáva za vyššiu cenu alebo za znížené sadzby.

Toto boli kľúčové body generujúce príjmy z hotelov, ktoré môžete použiť na zvýšenie predaja izieb počas období nízkej obsadenosti. Nezameriavajte sa len na znižovanie cien, ponúknite viac a budujte si klientelu lojálnych zákazníkov.